99. MRA - Richtlijnen voor routemakers

Om te zorgen dat we de routes zo perfect mogelijk voor de leden maken zijn onderstaande richtlijnen opgesteld. Deze richtlijnen kunnen op basis van praktijkervaringen aangepast worden.

  1. Als de route gereed is om gedeeld te worden zorg dan dat de Here kaart geselecteerd is.
    Uiteraard kan je eerst op basis van de TomTom kaart een leuke kronkelroute maken en middels de vergelijk-optie de route voor zowel Here als TomTom gelijk maken.
  2. Zorg dat het vertrek- en aankomstpunt uit elkaar liggen en leg deze punten ook niet precies "voor de deur". 
    Hierdoor is het duidelijker welke kant je op moet vertrekken en wordt er ook voorkomen dat bij herberekenen op het vertrekpunt de route gelijk naar het eindpunt wordt gemaakt.
    In onderstaande voorbeelden is staat V voor Vertrekpunt (in ons geval Speedservice) en H voor Hotel.
     
















  3. Voeg de geplande tussenstops altijd ook als POI toe. Let op : NIET als routepunt.  
  4. Nadeel van POI ook als routepunt opnemen is dat de POI vaak naast de weg ligt waar je niet precies met de motor kan komen.
    Voordeel van POI opnemen in routebestand maar niet als routepunt is dat als je de route gaat rijden je de stops op de Garmins in beeld krijgt middels het "hartje". Ook als je de route op basis van een track heb laten berekenen. In MRA kan je op de weg voor het stoppunt nog een extra routepunt zetten en deze een kleurtje geven.
    Onderstaande plaatjes geven het beeld weer in MRA en in een Garmin Zumo 395LM