Verslag TeT 4 daagse naar Luxemburg 2015

Donderdag 18 juni ,

Dag 1:

Na een regenachtige nacht stonden wij even na half acht in de morgen bij Speedservice, die speciaal voor ons eerder aanwezig was, voor een lekkere bak koffie, wij, Dennis J. Erik B. Erik R. Arno K. Remco de G. en ondergetekende Peter S. klaar om met een flink aantal kilometers voor de boeg te vertrekken naar het mooie Luxemburg.

We vertrokken met gelukkig droog weer over de snelweg richt Antwerpen, beetje druk daar maar ervaren rijders onder ons stuurden daar met gemak doorheen ;-). De snelweg vervolgend richting Tessenderloo voor de eerste koffiestop en plaspauze en nog steeds droog, na de koffiestop gingen we gelukkig al snel binnendoor rijden ;-)

Door veel dorpjes en bochtjes en over de typisch Belgische(kut)wegen kwamen we langzaam maar zeker in de buurt van Luxemburg, het weer was ons gelukkig goed gezind, je krijgt wat je toekomt he! Onderweg een paar spatjes regen maar dat mocht de pret niet drukken.

Zo rond de klok van, zal maar zeggen eind van de middag kwamen we aan bij ons verblijf voor 3 nachten, we werden verwelkomt door de eigenaar Carlo, zonder Irene, die ons al op stond te wachten met zijn camera in de hand, we waren de eersten die dag en dat zou ook zo blijven want de grote groepen kwamen de volgende dag pas.

Na een welverdiend drankje kregen we de sleutel van onze gezamenlijke slaapzaal, zaal hahahaha, de ruimte was 3 meter breed en misschien 4 meter lang waarin 3 stapelbedden stonden, er was 1 inbouwkast waarin de helmen net pasten en het motorpak van Remco, want die moest hangen, er was natuurlijk ook een badkamer in de zeer moderne kleuren bruin/groen(jaren 60 denk) met ligbad en douche in het bad en ja 1 toilet waar door sommige van ons dankbaar gebruik van werd gemaakt, voor de anderen was dat wat minder want er zat maar een deurtje van 4 cm tussen, dit alles hebben we accepteert zodat onze Arno ook gewoon mee kon. o ja en in de slaapkamer 2 stopcontacten en in de badkamer 1, en dat te bedenken dat er 6 mobile telefoons opgeladen moesten worden, 2 Gopro’s , 3 headsets en weet ik al wat nog meer, om de beurten schijten en dingen opladen dus.

S ’avonds een lekkere hap, frites met schnitzel.

Na wat drankjes voor mij op tijd onder de wol, en toen begon de ellende, de ene snurkte nog harder dan de andere en allemaal zeiden we dat wijzelf geen geluid maakte s ’nachts , nou echt wel! Zelfs door de oorkleppen van Remco kwam het geluid luid en duidelijk binnen.

 

Dag 2:

Toen kwam de eerste ochtend, vrijdag de 19e, ontbijten om 08:30, oké, maar dat er ook pas om die tijd koffie zou zijn van een zeer traag sterk verlicht koffie apparaat , en dat de openbare wc’s, ook pas om die tijd van het slot zouden gaan wisten we niet, dit was dus het 2e minpuntje, ondergetekende zat om 06:15 al buiten om een sigaretje te roken, alles zat gewoon op slot!!!!! Behalve 1 deur naar buiten, gelukkig maar.

Al snel kwam ook Erik B mij gezelschap houden. Kon zeker niet meer slapen, wat ik niet begrijp want als je een heel bos hebt omgezaagd s’ nachts ben je

toch de volgende ochtend nog moe van dat zagen. Klokslag half 9 ging onze ontbijtzaal open, met broodjes, eitje, kaas, ham en worst, simpel maar oke.

Deze dag stond een rondrit door midden en noord Luxemburg op de planning, mooie route Dennis. Lekker veel mooie bochten en mooi asfalt prachtige omgeving en veel rijplezier, ondanks de natte wegen in de ochtend, met Dennis als voorrijder.

Na genoeg stop’s ( peukjes, koffie met, lunch en tanken) en weer een ruime 250 km verder kwamen we weer op locatie aan rond de klok van half vijf, inmiddels waren er al een zestal motoren gestald op het parkeerterrein van nieuwe motorfreaks.

Zo rond etenstijd kwamen er steeds meer motormannen en vrouwen naar het motorhotel met ronkende motoren op het eten af, er werd een stevig stukje muziek gedraaid vanuit de bar die er wel gezellig uitzag, een café-achtige uitstraling met T Shirts tegen het plafond van eerdere bezoekers en of clubs het shirt van Dennis is dan ook opgeofferd om erbij te mogen hangen.

Lekker een drankje gedaan en ff lekker gedoucht om vervolgens te gaan eten, de vermoeidheid bij mij zat er zo goed in dat deze jongen om 21:00 al plat ging en niet veel later volgende er nog iemand, ik weet alleen niet meer wie. Maar voor ik naar bed ging zag ik vanuit mijn ooghoek een rolleke wc-papier op tafel staan, waarbij ik dacht dat die mij de volgende morgen wel eens van pas zou kunnen komen als ik weer zo vroeg wakker zou zijn, nou geloof mij, met 1 wc op de gang op de verdieping, en je nodig moet zoek je naar alternatieven , met flink wat proppen in mijn zak ben ik maar van de natuur gaan genieten als je begrijpt wat ik bedoel.

Dag 3:

Geplande rit, zo’n 350 kilometers richting de Eiffel, uitgezet door ondergetekende, hier en daar gecorrigeerd door onze toerTeT, en deze keer ook voorgereden door de uitzetter van de rit, moet eerlijk zeggen, dit valt best tegen als er 5 man achter je probeert aan te jagen, hahahaha, je op allerlei dingen extra moet concentreren. Om met de woorden van Dennis te spreken, ik was kapot jonguh, maar dat was later op de dag pas.

Na lekkere (2x)koffie met eigengemaakte appelkoek met slagroom van een hele vriendelijke dame, ergens in Duitsland gingen de reis verder over schitterende wegen, met veel bochten en nog steeds droog met af en toe een zonnetje.

Wat ging dat hard af en toe he jongens, de enige die mij bij kon houden was Remco, maar die had tenslotte nog 4 versnellingen over.

Lekker op z’n Duits lunchen aan de Moezel en bediend worden door een dame met een typische Duitse voorgevel viel bij iedereen in de smaak, ook het eten! Met nog een aantal kilometers te gaan besloten we om maar weer eens verder te gaan, wederom lekkere bochten en mooie omgeving, de rest was eigenlijk saai, :-)

Lekker weer bijtijds terug voor de BBQ met veel worst, vlees en kip( volgens velen iets teveel kip) en drank, lekker weer op tijd naar bed (21:30) en wederom in de nacht gesnurk, veel gesnurk.

Dag 4:

Tijd om weer naar huis te gaan, omdat het vaderdag was die dag kregen we om, ja je gelooft het niet, tien voor half 9 al een seintje dat we konden ontbijten met een aan tafel geserveerd ei, ff afrekenen nog en gaan, maar dat laatste bleek het gesprek van de dag te worden, tering wat was de drankrekening hoog, en niet omdat er veel gedronken is, nee die eigenaar heeft ons de volgende verbouwing vast laten betalen!!!

Ik zeg nooit meer bij Carlo en de chagrijnige Maggie of was het nou toch Irene!

Met nog een lange iet wat vochtige rit terug, een koffiestop ergens in Belgie waar het met bakken uit de lucht kwam zetten, en er nog even getwijfeld werd om de snelste weg naar huis te nemen, en een heerlijke lunch tussendoor richting huis, bij de laatste tankstop was iedereen al best wel versleten en de laatste 100 km's waren een feit.

De rest mag zich raden, we hebben denk ik allemaal genoten en tot de volgende activiteit.

FZ1tje